2011年4月27日星期三

再論思科

上星期講思科,話買Flip係錯誤,路人皆見,可惜管理層唔信。結果行政總裁John Chamber出封信俾全思科,表示思科面對投資者,思科出現誠信問題(Creditability problem),封信表面受眾係員工,其實係向股東懺悔,除咗Flip以外,亦買咗唔少無謂嘢,難以落台。

思科雄霸網絡市場多年,包括路由器、交換器、網絡基建,近年進軍五大領域,其中當然包括視訊,可能現金太多,又想向股東交待,不斷收購,忽略業務重心。一年之間,股價由近三十蚊反覆下挫,近期只剩返十六蚊。豬扒就由二十幾蚊升上四十蚊。技術大家可能唔識,股價就反映一切。

但係,其他集中精力網絡公司表現亦好;明星股好似有Riverbed、 F5、Radware,股價全以倍上升,尤其係Riverbed同F5嘅技術,更加應該係思科嘅重頭戲,亦係雲運算核心;如今只有思科斯人獨憔悴。Riverbed同埋F5亦相繼進入雲端儲存技術市場,Radware近期亦好積極;投資者唔嬲就假。

不過,思科仲有一家低調對手叫華為,二O一O年華為銷售收入意然達二百七十三億六千萬美金,營業額竟然同瑞典老牌愛立信看齊,思科則剛剛先越過四百億美元大關。華為嘅國外銷售額,竟然兩倍於國內。以銷售額計,中興同埋華為兩家,都可以講真正係「走出去」嘅中國企業。華為手頭上彈葯充足,收購就挫折重重。舊年收購摩記無線設備,今年想買3Leaf都未竟全功,原因係美國國會以為會影響國家利益。傳聞軍人總裁任正非身體唔好,子女陸續入局,華為上市又未有期,前景不明朗因素,想起嚟比思科仲多。

沒有留言:

發佈留言