2016年2月3日星期三

創科副局搞開雲運算


上星期楊局長終於委任副局及政治助理,副局雀屏中選係數碼港David Chung。鍾博士在數碼港做CTO,搞過全港第一個以OpenStack為基礎嘅Community Cloud,支持唔少公開源碼計畫。未來政府亦推動雲運算,必須同國際接軌。David曾推動OpenStack到港舉行峰會,任副局實至名歸,希望可加快興建更多數據中心,普及雲運算。

較早前,行政局成員查太上電視,提及本港金融科技已經滯後;例如REIT同埋群眾募資(Crowdfunding)法例都落,後者分分鐘被告非法集資添。全球數據中心主要以REIT方式融資,香港REIT發展得最早,如今法例就最落後。群眾募資更加唔駛講,所以科技同金融專家一齊檢討本港金融監管太過嚴格,亦窒礙流動支付服務發展。例如阿里巴巴關聯公司螞蟻金服旗下的支付寶(Alipay)同埋騰訊WeChat錢包,已經發展海外市場。上星期,騰訊响香港推出WeChat錢包(微信錢包)測試版,更新WeChat之後,就有機會看到「錢包」出現WeChat「我的設定」內,按指示綁定信用卡後就可以消費;但係P2P轉賬同收發紅包等熱門功能就未有。

騰訊唔能夠從銀行轉賬至錢包,錢包只剩擦卡功能,過唔到數;主要係香港銀行好難過金管局一關,同流動支付業者分享資料,暫時傾向用WeChat做查詢戶口同發安全訊息,銀行每月用SMS發訊息費用唔少,WeChat取代短訊慳番一筆;但流動支付就暫時好難打贏八達通。

不過,流動支付比八達通更方便,內地可以用嚟泊車,小販商亦可以用手機,甚至只係QR Code就可以低成本開檔。反觀八達通,租拍卡機價錢唔少,好多商販已經放棄咗,八達通註定無運行。

八達通如果無辦法推出新服務,政府可能應從大局著想,引入競爭,放流動支付業者一條生路。

沒有留言:

發佈留言