2016年5月4日星期三

零售轉型


上星期百佳IT系統出錯,結果搞到拉閘開唔到舖,可謂失威。長江和記經營零售業一向好犀利,連歐洲都有錢賺,當然不是省油的燈。前年長江和記出售四分一股份畀淡馬錫,作價達四百四十億港元,即係話長江和記零售部門,總市值超過一千七百七十億港元,呢筆係淡馬錫最大投資。

零售業IT投資成本極大,毛利又低,但現金流強勁,整體財務好有利。但屈臣氏集團中以百佳利潤偏低(同系個人護理及美容最好), 屈臣氏一向同牛仔記嘅惠康萬寧直接競爭。零售業方案以I記及NCR市佔較大,聽聞百佳就係用緊I記,CRM及分析就用O記,今次更新減價貨時出事,相信可能係人為錯誤,同系統無乜關係。

零售業競爭大,上年牛仔記終於亦升級到SAP HANA,改善 BW同報表,投資唔細,最近牛仔繼續升級系統,屈臣氏肯定亦步亦趨,搵O記幫手,其他小型零售商唔易跟隨。零售業扭盡六壬,加上數碼轉型,新一代網購流行,IT系統投入愈來愈大,不可能好似電子廠咁運作,只靠一味低孖展散貨,市道疲弱,歸邊者只會更多。

零售難做,傳媒亦打崩頭。ViuTV加入後,大台收視進一步下跌。大台新一輪部署,係推出myTV SUPER,反攻OTT平台。不過,那邊廂OTT股價愈跌愈有嘅Netflix,宣佈韓國鬼才導演奉俊昊執導及Brad Pitt監製原創電影《Okja》正式開拍,今月上架包括講女皇登基六十年嘅《王冠》(The Crown)、Netflix首部原創紀錄短片《Extremis》、法國版《紙牌屋》嘅《馬賽城》(Marseille),全部大製作,大台製作相比,只係小兒科。



沒有留言:

發佈留言